Google Tag Manager support

Google Tag Manager support helpt website eigenaren met het instellen en onderhoud van Google Tag Manager (GTM). Van specifieke vraagstukken tot complete inrichting. Zodat je je niet druk hoeft te maken over technische complexiteit en je aandacht kunt richten op waar jij goed in bent.

Google Tag Manager is een krachtige manier om tags te beheren en inzicht te krijgen in het gedrag van je bezoekers. Maar voor sommige handelingen is specifieke technische kennis nodig. In mijn werk help ik mensen als jij door dat werk uit handen te nemen. Maak een afspraak, dan zoeken we een oplossing die past bij jouw situatie.

Maak een afspraak

Leon Korteweg: Google Analytics en Conversie Optimalisatie specialistGoogle Tag Manager instellen

Laat jouw Tag Manager container (deels) voor je instellen. Hier zijn een aantal voorbeelden van werkzaamheden die vaak voorkomen bij Google Tag Manager support.

Google Tag Manager Script plaatsen

Google Tag Manager instellen start met het opzetten van een account en het plaatsen van het script. Samen met je webbouwer plaatsen we de container code van Tag Manager op je website. In sommige gevallen implementeren we daarnaast een zogenoemde datalaag (ook wel dataLayer genoemd). Bijvoorbeeld om transacties van een webwinkel te meten.

Server-Side Google Tag Manager (nieuw)

Browsers gaan steeds strenger om met plaatsen van cookies. De reguliere manieren van bezoekers meten via scripts en cookies werken steeds minder goed en gegevens worden steeds minder betrouwbaar. Server-side tagging is een nieuwe technologie om op een privacy-vriendelijke en betrouwbare manier data te verzamelen.

Gebeurtenissen instellen in Google Analytics

Google Tag Manager wordt veel toegepast om gebeurtenissen (ook wel events genoemd) te meten in Google Analytics. Bijvoorbeeld het bijhouden van downloads, klikken op knoppen, scrolldiepte en YouTube video’s. Tegenwoordig worden deze events dubbel uitgevoerd, zowel voor Universal Analytics als voor Google Analytics 4.

Cross-domain tracking instellen

In sommige gevallen wil je bezoekers kunnen meten over bepaalde domeinen heen. Bijvoorbeeld als je sollicitatieformulier op een andere domeinnaam staat als je ‘normale’ website. In dit geval is cross-domain tracking nodig. Zo houd je in beeld welke verkeersbronnen er tot een conversie hebben geleid.

Facebook en andere advertentietags plaatsen

Een andere toepassing van Google Tag Manager is het beheren van advertentietags, zoals bijvoorbeeld de Facebook Pixel. Om te voldoen aan privacywetgeving worden deze alleen na toestemming geplaatst.

Cookiebanner inrichten

Niet iedere tag mag zomaar geplaatst worden. Voor marketingtags van bijvoorbeeld Facebook en Google is toestemming nodig. Als er nog geen cookiebanner is, dan zoeken we samen naar een passende oplossing. Vervolgens wordt deze aan Google Tag Manager gekoppeld om te zorgen dat privacygevoelige tags alleen na toestemming geplaatst worden.

Maak een afspraak

Uitleg nodig over Google Tag Manager?

In een incompany Google Tag Manager training leer je hoe je zelfstandig aan de slag kunt met het plaatsen van tags.

Abstracte kleurrijke afbeelding