Google Tag Manager Training Incompany

Ga zelfstandig aan de slag met Google Tag Manager, hou de regie en word minder afhankelijk van anderen

Je gebruikt Google Tag Manager voor het managen van tags op je site. Maar, je merkt dat je er te weinig kennis van hebt en daardoor alsnog afhankelijk bent van je bureau of webbouwer. Met de incompany training Google Tag Manager wordt je in één dag bijgepraat en leer je hoe je zelfstandig aan de slag kunt. Helemaal gericht op jouw situatie, geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

Investeer in je kennis en praktische vaardigheden

Vraag vrijblijvend naar beschikbaarheid en mogelijkheden.

Beschikbaarheid opvragen

Wat leer je in de Google Tag Manager Training?

Tijdens de training leer je hoe je Google Tag Manager kunt inzetten om Analytics in te stellen en campagnetags te plaatsen. Je gaat Google Tag Manager beter doorzien, kunt meer zelf en wordt hierdoor minder afhankelijk van anderen.

Iedere training wordt op maat gemaakt om aan te sluiten bij jouw situatie, wensen en voorkennis. Mogelijke onderwerpen zijn:

  • Hoe kan ik Google Analytics inrichten via Google Tag Manager?
  • Hoe migreer ik mijn Universal Analytics tags naar Google Analytics 4?
  • Hoe kan ik cookies en trackers plaatsen conform de AVG?
  • Hoe richt ik Hotjar in via Google Tag Manager?
  • Wat is een dataLayer en hoe kan ik deze inrichten?
  • Hoe kan ik klikken meten van mijn bezoekers?
  • Welke video’s worden er bekeken op mijn website?
  • Welke PDF downloads worden het vaakst aangeklikt?
  • Hoe kan ik overstappen op server-side tagging?
  • Hoe kan ik e-commerce instellen via Google Tag Manager?
  • Hoe kan ik meetpixels van advertentieplatformen plaatsen?
  • Hoe kan ik mijn account en toegangsbeheer handiger inrichten?

Voor wie is de Google Tag Manager training?

Een incompany training is geschikt voor marketeers, communicatieprofessionals en webmasters die Google Tag Manager meer in eigen beheer willen inzetten. De training kan gevolgd worden met of zonder voorkennis. Bij het samenstellen van een programma wordt rekening gehouden met de volgende factoren:

  • Wat wil je bereiken met je organisatie? Werk je aan leadgeneratie of speelt content juist de hoofdrol op je site?
  • Hoe werf je bezoekers naar je site? Is Google Zoeken de belangrijkste bron? Richt je je vooral op social media of advertenties? Of staat online marketing nog juist in de kinderschoenen?
  • Hoe groot is je organisatie? Heb je duizenden collega’s of ben je eenpitter? Of iets ertussenin?
  • Ben jij en je team al bekend met Google Tag Manager of heb je juist behoefte aan een basistraining?

Iedereen gebruikt Google Tag Manager weer anders. De training wordt daarom helemaal op maat gemaakt op basis van bovenstaande factoren.

Even voorstellen

Mijn naam is Leon Korteweg, ik ben Google gecertificeerd online marketing consultant. In mijn dagelijkse werk help ik marketeers en communicatieprofessionals om Google Analytics op orde te krijgen en zo betere beslissingen te kunnen maken over online marketing en websites. Kennisoverdracht en opleiden is een vast onderdeel van mijn werk. Hier zijn een aantal reacties van deelnemers uit mijn trainingen:

  • Ik vond dat de trainer heel goed en helder kon uitleggen. Hij had goed aandacht voor de niveau verschillen binnen de groep.
  • Leon is erg enthousiast en heeft genoeg tijd voor vragen.
  • Leuke en uitdagende training. Leon weet het ontzettend goed te vertellen.
  • Leon was een goede docent, heel ervaren en kon goed aanvoelen of iets wel of niet goed werd opgepakt.
  • Zeer goede cursus. Hele duidelijke uitleg en direct toe te passen in de praktijk. Veel ruimte voor vragen en eigen inbreng.

Interesse in een Training Google Tag Manager?

Vraag vrijblijvend naar beschikbaarheid en mogelijkheden.

Beschikbaarheid opvragen