Google Analytics Training Incompany

Leer het gedrag van je website bezoekers kennen met behulp van Google Analytics

Je gebruikt Google Analytics om bezoekers op je website te meten. Maar, weet je ook wat je aan moet met al die getallen? Met de Google Analytics training wordt je in één dag helemaal bijgepraat. Je leert hoe je het rendement van je website of webwinkel verhoogt op basis van data. De training is gericht op jouw situatie en is dus geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

Interesse in deze training?

Vraag vrijblijvend naar beschikbaarheid en mogelijkheden.

Beschikbaarheid opvragen

Wat leer je in de Google Analytics training?

Tijdens de training leer je hoe de getallen uit Google Analytics omzet in concrete verbeteringen voor je website en online marketing. Je krijgt een beter beeld van hoe bezoekers je website gebruiken en waar ze afhaken. Je leert hoe je je beslissingen beter kunt onderbouwen en dus meer grip krijgt op de uitkomst van die beslissingen.

Iedere training wordt op maat gemaakt om aan te sluiten bij jouw situatie, wensen en voorkennis. Mogelijke onderwerpen zijn:

  • Hoe kan ik conversies instellen: doelen en e-commerce?
  • Hoe kan ik het conversiepercentage verhogen van mijn website of webshop?
  • Wat zijn de best bekeken pagina’s en wat is het leesgedrag?
  • Hoe krijg ik meer traffic uit zoekmachines zoals Google (SEO)?
  • Hoe verbeter ik mijn campagnes van Google Ads en Facebook?
  • Hoe kan ik overstappen naar Google Analytics 4?
  • Waar haken bezoekers af op mijn website?
  • Hoe gebruiken bezoekers de zoekfunctie op mijn website?
  • Hoe kan ik mijn account en toegangsbeheer handiger inrichten?
  • Voldoet mijn website en Google Analytics wel aan de privacywetgeving?
  • Welke PDF downloads en video’s worden het vaakst aangeklikt?
  • Hoe kan ik zelf rapporten en dashboards maken?

Voor wie is de Google Analytics training?

Een incompany training is geschikt voor marketeers, communicatieprofessionals en webmasters die Google Analytics effectiever in willen zetten. De training kan gevolgd worden met of zonder voorkennis. Bij het samenstellen van een programma wordt rekening gehouden met de volgende factoren:

  • Wat is de doelstelling van je organisatie? Werk je aan een commerciële webshop of juist een niet-commerciële (semi-)overheidswebsite?
  • Welke activiteiten ontplooi je op het internet? Heb je een fors mediabudget voor advertenties in zoekmachines en social media? Ben je al ver met SEO? Of staat online marketing nog juist in de kinderschoenen?
  • Welke omvang heeft je organisatie? Ben je een landelijke speler met duizenden werknemers, een kleinere lokale onderneming of iets ertussenin?
  • Zijn jij en je team je een ervaren Analytics gebruikers of heb je juist meer behoefte een een basistraining?

Iedereen gebruikt Google Analytics weer anders. De training wordt daarom helemaal op maat gemaakt op basis van bovenstaande factoren.

Leon Korteweg – Google Analytics trainerEven voorstellen

Mijn naam is Leon Korteweg, ik ben Google gecertificeerd online marketing consultant. In mijn dagelijkse werk help ik marketeers en communicatieprofessionals om Google Analytics op orde te krijgen en zo betere beslissingen te kunnen maken over online marketing en websites. Kennisoverdracht en opleiden is een vast onderdeel van mijn werk. Hier zijn een aantal reacties van deelnemers uit mijn trainingen:

  • Ik vond dat de trainer heel goed en helder kon uitleggen. Hij had goed aandacht voor de niveau verschillen binnen de groep.
  • Leon is erg enthousiast en heeft genoeg tijd voor vragen.
  • Leuke en uitdagende training. Leon weet het ontzettend goed te vertellen.
  • Leon was een goede docent, heel ervaren en kon goed aanvoelen of iets wel of niet goed werd opgepakt.
  • Zeer goede cursus. Hele duidelijke uitleg en direct toe te passen in de praktijk. Veel ruimte voor vragen en eigen inbreng.

Interesse in een Training Google Analytics?

Vraag vrijblijvend naar beschikbaarheid en mogelijkheden.

Beschikbaarheid opvragen